dijous, 20 de març del 2014

TRIPROBLEMES DE PERCENTATGES

Pensa, raona i comprova.
Benvinguda primavera, ajuda'm.

1. Quant pagaré per una entrada que val 25 €, si em fan un 20% de descompte?

2.  El meu cosí s'ha comprat una samarreta del Bayern que valia 64 €. Si només ha pagat 44 €, quin tant per cent de descompte li han fet?

3. En una botiga d'esports fan rebaixes del 16%. Quin era el preu real d'unes botes de futbol, si ens han descomptat 14 €?

"La primavera ha venido.
Nadie sabe cómo ha sido.
La primavera ha venido.
¡Aleluyas blancas
de los zarzales floridos!"

Antonio Machado

14 comentaris:

  1. Toni gracies per posar aixos!

    sóc el Hugo.

    ResponElimina
  2. Hola Toni, encara no ho he fet però quant ho has explicat a classe m'ha costat molt d'entendre però tinc a una bona companya: LA HELENA, que majudara a fer-ho!!!

    Marta Martínez

    ResponElimina
    Respostes
    1. Costa una mica, però com que es fan descomptes importants, et costarà menys.

      Elimina
  3. Toni, aixo no ho entenc molt però et demano siusplau que m'ho expliquis i si no ho faig encara que ho intenti no t'enfadis siusplau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I l'ogre va respondre:
      -Estic molt endadat. I sento olor de carn fresca. Tinc ganes de cruspir-me tots els nens i nenes del món que no sàpiguen fer percentatges.
      L'ogre va obrir la seva bocassa, se li escapà un pet i es convertí en una floreta boscana.
      "La primavera ha venido, nadie sabe como ha sido".

      Elimina
  4. toni algunes coses no em surten m'ho podras explicar?

    pd: sóc l'ainoa

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Et mereixes una explicació ben explicada.
      "Els percentatges han arribat, ningú no sap què ha passat".

      Elimina
  5. Toni, no hu entenc molt m'gu pots explicar! Lo que no entenc es el exercici 2 i el 3!
    Pd: Sóc la Maribel
    Pd 2: Espero que aquesta primavera sigui calorosa i que surten les flors aviat. Feliz primavera a tots!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les flors ja van sortint i els percentatges també. Les flors perfumen l'aire. Els percentatges com brunzit d'abelles, cerquen el nèctar del vostre cap. Quina primavera més bonica!

      Elimina
  6. Toni me deixat el llibre de medi ala clase perque pensava que u tenia a la motxilla però no esta.
    Pd:sóc la Maribel, bonanit petons per a tots.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una despistada és menys perillosa que un lladre de llibres.
      I un lladre de llibres és menys perillós que un lladre de primaveres.
      Compte, nois i noies. No us deixeu prendre la primavera que neix al vostre cor.

      Elimina
  7. Hola Toni, em costen molt aquests triproblemes de percentatges. Demà m'ho podries explicar, si us plau?
    P.D: Fins demà!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els percentatges et deuen costar molt, però l'ortografia és molt bona.
      A la propera classe de MATPRIMAVERES segurament sortirà el sol, i naixeran prímules de color d'or.
      P.D: "La primavera ha venido, nadie sabe como ha sido."
      O també: "Caminante no hay camino, se hace camino al andar".

      Elimina

Abans de publicar el teu comentari, recorda de revisar l'ortografia!