dilluns, 29 d’octubre del 2012

LES PERSONES CERQUEN DÉU

Escolta aquest cant.

 

L'ésser humà utilitza el llenguatge poètic per relacionar-se amb Déu.

Llegeix atentament aquests dos bellíssims poemes.

David rei, (segle XI a. de C.)
Salm 114

Recobra la serenor, ànima meva,
mira el que t'ha fet el Senyor.
Ha alliberat de la mort la meva vida,
els meus ulls, de negar-se en el plor,
els meus peus, de donar un pas en fals.


Lalla (poeta hinduista del segle XIV d. de C.)
Cant místic 108

Ànima agitada, no tinguis por en tu,
l'Etern et cuida
i Ell sap com apaivagar la teva fam.
Només sobre Ell dirigeix la teva crida
perquè et faci acabar la travessia!



Respon les qüestions següents.

  • Què signifiquen aquestes abreviatures: "a. de C." i "d. de C."?
  • Quina d'aquestes tres accions defineix correctament què és "negar-se"?
    • eixugar-se
    • inundar-se
    • entristir-se
  • I quina altra acció explica què és "apaivagar"?
    • alimentar
    • salvar
    • calmar
  • A quin llibre pots trobar els salms?
  • Amb quin nom es designa Déu en el salm?
  • Quin nom li dóna Lalla a Déu en el seu cant místic?


En els dos poemes es compara la vida de l'ésser humà amb un camí.
  • Assenyala una coincidència més que pots trobar-hi.


  • Per què els dos textos conviden a la confiança en Déu?


  • Localitza en la sopa de lletres els noms d'elements religiosos i escriu-los al costat dels de la religió catòlica que apareixen en la columna. 


  • No mataràs: .......................................
  • Pentecosta: .......................................
  • Catedral: ............................................
  • La vida eterna: ..................................
  • Evangeli: ............................................
  • Bateig: ...............................................



20 comentaris:

  1. Toni,ya he fet el treball de reli. Només em falta contestar.

    ResponElimina
  2. Jo també ja he fet el treball de reli, és molt fàcil

    ResponElimina
  3. TONY UNA COSA K LO DEL TREBALL DE RELI QUE TAMBE COPIEM LO DE:
    L'ésser humà utilitza el llenguatge poètic per relacionar-se amb Déu.

    Llegeix atentament aquests dos bellíssims poemes.


    David rei, (segle XI a. de C.)
    Salm 114?

    ResponElimina
  4. QUE BÉ JA HE FET EL TREVALL TONI POTSER DEMA TEL PORTO.

    ResponElimina
  5. Toni , el poema també l'imprimeixo?

    ResponElimina
  6. ami em falta poc jo ho vaig fer el dia que ens ho vas dir bueno no fer ho mirar ho pero ara has ficat mes coses hoiii!!!!!!adeuuuuuuuuuuuuuuu!!!

    ResponElimina
  7. toni m'encanta el bloc tindra moltes visites i ja em passat de las 2000 visites.

    ResponElimina
  8. Toni jo m'hi conecto cada dia per veure les coses noves i cada dia m'agrada mes aquest bloc es de l'ho millor.

    ResponElimina
  9. Hola Toni, ja he imprimit el treball de religió només em falta contestar

    ResponElimina
  10. Ja tinc fet el treball de reli, pero algu podria fer-me una fotocopia de las pàgines dels exercisi 9,10 del sinonims i unaltre de la 2,4i5 del despres de la lectura.

    ResponElimina
  11. Marta m i Arnau m, germans2 de novembre del 2012, a les 12:12

    Toni, el treball de religió és molt difícil hi ha coses que he deixat en blanc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cal llegir atentament. Difícil difícil, no ho és. Potser és una mica poc fàcil. Diguem, doncs, que és "difàcil".

      Elimina
    2. Gracies, Toni.

      Elimina
  12. Toni el trebaall de medi es pot possar un video

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si és interessant i aclareix el contingut, pots afegir-hi un petit vídeo.

      Elimina
  13. Martini C. 2 de novembre de 2012 18:16
    Toni aquest treball és masa facíl.Ja,Ja,Ja!!!!!.

    ResponElimina
  14. Toni jo nomès trobo 4 paraules a la sopa de lletres

    ResponElimina

Abans de publicar el teu comentari, recorda de revisar l'ortografia!