dimarts, 30 d’octubre del 2012

NOMBRES DE ROMA (III PART)

Amicitia pulchra est .
L'amistat és formosa.
ENIGMA PRIMER
Amb aquests quatre signes I, V, X, L, quants nombres romans diferents pots escriure?



ENIGMA SEGON
Què és això? (Assenyala la resposta correcta.)

  • Un orDÍGRAFe.
  • Un NOTA5050otgVOCAL
  • Un 100ronò1000etre


ENIGMA TERCER
Llegeix atentamet aquest acròstic.

MIRA
COM ELS SOLDATS ROMANS
DESFILEN PER
LA CONTRADA,
VALENTS
I VICTORIOSOS.

Quants soldats romans desfilen per la contrada? (No comptis pas els "playmobils", si us plau!)


ENIGMA QUART
Quin signe has de suprimir perquè aquest nombre romà sigui correcte? (Només en pots treure un.)

MMCMXLXXXVIII


ENIGMA CINQUÈ
Quin nombre romà amaga l' EMPERADOR OCTAVI?



ROMACABULARI:
Escriu el significat d'aquests mots: acròstic i contrada.


8 comentaris:

  1. Que graciosos los pleymobil


    juan pedro (5b)



    ResponElimina
  2. El tercer no l'entenc quan em diu que no compti els playmobils

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gerard, llegeix l'enunciat. Es tracta d'un ACROSTIC! ACRÒÒÒÒÒÒSTIC!
      I què és un acròstic? -em preguntaràs. Doncs un acròstic és un ACRÒÒÒÒÒÒÒÒSTIC. (Demana ajuda al bomberdiccionari.)

      Elimina
  3. aqui ningu ha fet un comentari
    el fare jo alguns anegmes son una mica complicats
    a vera qui sels sap tots qui selsapiga que no digui les respostes

    ResponElimina
  4. El enigma tres és el més díficil de tots, els demés són facilisims

    ResponElimina
  5. Jo em se el tercer es facilisim

    ResponElimina
  6. Toni he donat al diccionari de sinònims, i no m'ha deixat trobar dos paraules

    ResponElimina

Abans de publicar el teu comentari, recorda de revisar l'ortografia!