dissabte, 12 de gener del 2013

ESCACS 07

En els escacs, el més important no són el rei o la dama,
sinó els peons, l'home.
Fernando Arrabal
MAT DEL TANOCA
Aquest mat també és anomenat escac del lleó o escac del ximplet.
Per què? -ens preguntaràs. Observa atentament aquesta esbojarrada partida i ho entendràs.

El peó f2 obre la porta d'una revolada.
-Adéu, alfil. Me'n vaig al País de les Meravelles. Trobaré l'Alícia i li ensenyaré a fer tombarelles.
El peó g2 el vol imitar i, de bat a bat, obre també les seves portes.
-Fins mai més, cavallet. Jo sóc Perseu; cercaré el meu Pegàs i alliberaré la bonica Andròmeda.

I el Rei blanc, encara amb el pijama posat, va rebre un ensurt de mort. Un rugit de dama-lleona el va paralitzar.
(Ni el peó f3 va trobar l'Alícia, ni el seu germanet g4 va salvar l'encantadora Andròmeda. Tothom va acabar a la capsa d'on feia uns segons que n'havien sortit.)




Ets capaç d'escriure en llenguatge algebraic les jugades d'aquesta partida que acabes de veure?
T'ajudem una mica

1. f3?, ...
2. ...  ,  ...

10 comentaris:

  1. Toni has passat de ESCACS 05 a ESCACS 07. Faltara una mitja entremig?

    ResponElimina
  2. Toni al paragras de sota el video has posat aquesta patida i seria aquesta partida

    ResponElimina
  3. Jo ja se lesjugades Toni les puc dir?

    ResponElimina
  4. Hola Toni, a mi si em diuen que escrigui en llenguatge algebraic la partida jo no sabria fer-ho!

    ResponElimina
  5. Toni, estic molt contenta perque ara m'hagrada mes els escacs i si molt mes.Ara vull guanyar al Pedro perque quan vaig fer el quarts me va guanyar en un res i no res i vui la revancha.Toni, crec que no li podre guanyar pero hu intentare.
    Marteta

    ResponElimina
  6. Toni no hi ha corrector






    Guillem

    ResponElimina
  7. Toni, és molt fàcil




    Anna L =D

    ResponElimina
  8. Laura
    Hola Toni,és molt fàcil la jugada.

    ResponElimina
  9. Laura
    Hola Toni, és molt fàcil la jugada.

    ResponElimina
  10. Toni no se que pasa a l'urdinador, hi ha alguns videos que no em deixa reproduir-los, lo que em surt a l'ordinador es una imatge negre em el simbul vermell de repruduir,jo li clico pero no em fa cas.

    ResponElimina

Abans de publicar el teu comentari, recorda de revisar l'ortografia!