dimecres, 2 de gener del 2013

ESCACS 01

El joc dels escacs és un joc honrat.
William Shakespeare

PETICIÓ ALS REIS D'ORIENT
Noi o noia que llegeixes això. Si no tens cap escaquer a casa, demana'n un als Reis. Ben segur que te'l portaran; Shakespeare va assegurar que els escacs eren un joc honrat, i els Reis volen que tots els nens i nenes siguin ciutadans nobles i honrats. És important que escriguis a la carta que l'escaquer ha de ser algebraic. Un tauler algebraic és aquell que té nombres i lletres. Aleshores podràs començar a solucionar les minipartides que en aquestes pàgines sortiran.


VALOR DE LES PECES 

Dama = 10 punts
Torre = 5 punts
Alfil = 3 punts
Cavall = 3 punts
Peó = 1 punt

El Rei val tota la partida.


MOVIMENTS




REGLA D'OR DELS ESCACS

El rei no pot trobar-se mai en una casella on li facin escac(Sóc el rei i no em vull mullar, no m'agrada la pluja. No tinc aspiracions d'arribar a ser un cargol bover, ni tampoc un rovelló.)

En cas d'escac al rei, tenim aquestes tres possibilitats:

  1. Capturar la peça que provoca l'escac. (Sóc el rei, i mano que aparteu el núvol, gris i lleig, que em vol dutxar.)
  2. Tapar el rei amb una peça. (Vull el paraigua més gran del reialme. És una ordre del rei.)
  3. Moure el rei, és a dir, posar-lo en una altra casella lliure d'amenaça. (Si no podeu esborrar el nuvolot, ni podeu aixoplugar-me sota d'un paraigua, ordeno que em traslladeu a la Lluna, allà no hi plou mai.)
Si no podem fer res del que abans hem esmentat, la partida es dóna per acabada i es diu "escac i mat".
(Abans de veure'm xop com una gallina, prefereixo anar-me'n a la capsa. Demà serà un altre dia.)


MOVIMENTS - VÍDEO 1




MOVIMENTS - VÍDEO 2

7 comentaris:

  1. Toni, tot lo que has ficat, ja ho sé. Jo n'he demanat un als reis; per apallicar als meus familiars

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó Albert tot això jo ja ho se.

      Elimina
    2. Albert tu hu saps tot normal,has guanyat a tothom.



      Marteta

      Elimina
    3. Toni, el que has possat m'ha servit `per repassar i estudiar, ara casi hu se tot pero encara em queda una mica mes per entendreu mijor.


      Marteta

      Elimina
  2. Hola Toni, hola Manel, aquesta fitxa m'ha servit per a molt.

    Gràcies!!!

    ResponElimina
  3. Hola Manel,m'agrada molt aquest bloc,aunque algunes coses no les entenc:)

    ResponElimina
  4. Hola Toni,
    una cosa esque no em deixa veure cap video.

    ResponElimina

Abans de publicar el teu comentari, recorda de revisar l'ortografia!